maanantai 29. huhtikuuta 2013

DIY äitiyspakkaus, osa 1.

Päädyimme miehen kanssa ratkaisuun, että toiselle lapsellemme emme ota äitiyspakkausta, sillä kaikki olennaiset varusteet vielä esikoisen pakkauksesta ovat tallessa, Kuitenkin uudelle tulokkaallekin on ihan kiva hankkia jotain ihan omaa ja koska en vielä esikoisen aikaan ollut löytänyt ompelun ihanuutta, niin nyt on ihan täydellinen tilaisuus surautella söpöjä vauvan vaatteita oikein sydämensä kyllyydestä! :) 

Tällä ompeluksella osallistuin myös Tampereen alueen facebook-ompeluryhmän huhtikuun haasteeseen, jossa tavoitteena oli yksinkertaisesti haastaa itsensä tekemään jotain, mitä ei yleensä tee. Itse valitsin vetoketjun ompelun, sillä olen jostain syystä vältellyt kyseisen vekottimen ompelua, vaikka ei kai sen mitään rakettitiedettä ole. 

Kaavana tässä haalarissa käytin Ottobren 6/2011 mallia nro 2. Ajattelin, että en tee tulevalle vauvalle ihan pienintä kokoa, jotta tämä haalari palvelisi hieman pidempään. Tässä haalarissa koko on 62 cm ja melkoisen valtavalle se kuitenkin valmiina näytti. Keväthaalariksi tämä vastaavasti saattaa olla jo liian pieni, joten niinköhän tämä jää vain kaappiin pyörimään. Noh, tulipahan ainakin tuhottua kangaskaapin ylimääräisiä kankaita :) Haalarin päällinen on Seliasta hankittua velouria ja vuorikangas on muistaakseni Kestovaippakaupasta hankittua. Vetoketjun tilasin muiden tilausteni yhteydessä Royal-tuotteelta. 

Mukavaa vappua kaikille! 

5 kommenttia:

  1. Onpas tämä hienoa ja erityisen onnistunut vetoketju.

    VastaaPoista
  2. Tämä on jotenki vain niin ihanan hellyyttävä (:

    VastaaPoista
  3. Minulla ei ollut ompeluinnostusta, kun oma mukelo oli pieni vaan se tuli vasta, kun tyttö alkoi olla lähempänä kahta. Sen takia nyt onkin IHANAA ommella bodyja ties kenekä vauvoille :D

    Ihana haalari, näyttää niin samettisen pehmeälle! Kivoja juttuja muutenkin, että liityin lukijaksikin :)